5 technických požadavků, které by měla splňovat e-shopová platforma pro expanzi
- Blog
Zahraniční expanze patří mezi oblasti, kde více než jinde platí, že štěstí přeje připraveným. A to nejen pro stránce kvalitně připravených analýz, se kterými vám pomůže profesionální partner, ale také po technické stránce. Právě správně zvolené e-shopové řešení je faktor, který vám zahraniční expanzi usnadní a zvýší vaše šance na úspěch. Jaké požadavky byste měli od své e-shopové platformy očekávat?
1) Dostatečné oddělení jazykových mutací
Váš zákazník by měl okamžitě nabýt dojmu, že nakupuje na skutečně dobře lokalizovaném e-shopu. Naprosto ideální je vlastně scénář, kdy ani nedáte znát, že jej provozuje zahraniční firma. Kvalitní překlady a obecná lokalizace potřebných údajů jako jsou měny, je proto absolutní základ. Opravdu kvalitní e-shopové řešení jde ale dál. Vám jako majiteli e-shopu by totiž mělo umožnit přizpůsobit individuálně pro každou zahraniční mutaci veškeré lišící se údaje.
Jde třeba o možnosti dopravy, včetně odlišení možností pro jednotlivé země, možnosti plateb, fakturační údaje, správně vyřešené počítání DPH nebo možnost odlišení parametrů nutných pro plnění předpisů v oblasti ochrany osobních údajů. Váš e-shop se totiž může rozkročit do zemí, které se od sebe těmito a podobnými předpisy liší. Skutečně plnohodnotná e-shopová platforma vás nebude nutit zbytečně chodit za hranu platné legislativy. To vše ale při zachování klíčového benefitu, kterým je správa všech jazykových mutací z jedné administrace.
2) Prodej na samostatné doméně
Pro dostatečné odlišení jednotlivých jazykových mutací vyžadujte také možnost provozovat zahraniční verze obchodu na samostatných doménách. Je to velmi důležité pro budování silné značky také za hranicemi. Zvláště na některých trzích si zákazníci dávají záležet, od koho zboží nakupují. Proto by vaší reputaci nepomohlo, kdyby byl e-shop umístěn na adrese typu: mujeshop.cz/de. Pro skutečně plnohodnotnou zahraniční mutaci je důležité spustit zahraniční verzi e-shopu na adrese ve tvaru mujeshop.de. I zde ale platí, že skutečně kvalitní platforma vám umožní zcela samostatně vypadající internetové obchody provozovat z jedné administrace.
3) Flexibilita
Úspěch na zahraničním trhu se samozřejmě nedostaví bez kvalitní přípravy a pořádné porce úsilí. Velmi důležitou roli ale bude hrát také to, jak si vás noví zákaznici oblíbí a hlavně, jestli si vám mezi spoustou dalších internetových hráčů zapamatují. Proto byste se měli poohlížet po řešení, které vám umožní přizpůsobit své podnikání do takové míry, abyste se mohli dostatečně odlišit od konkurence. A to nejen po stránce designu.
Dostatečná flexibilita totiž zahrnuje také možnosti integrace nástrojů třetích stran. Díky nim totiž můžete propojit svůj e-shop s doplňky, které vám pomohou vést svůj e-shop efektivněji, automatizovat procesy a vyhledávat nové zákazníky nebo se případně připomínat těm stávajícím. V tomto ohledu vám nejlépe poslouží platforma s veřejným API napojením.
4) Důvěryhodný systém s širokým ekosystémem
Všechny výše popsané úkoly by přišly vniveč, kdybyste kolem sebe necítili dostatečnou podporu silného ekosystému. Ten zahrnuje nejen komunitu dalších e-shopařů, se kterými můžete sdílet své zkušenosti, ale také partnery z řad agentur, které jsou vždy připraveny poskytnout vám pomocnou ruku. Třeba ve formě analýzy vhodných trhů k zahraniční expanzi, nebo při přípravě individuální integrace na nástroje třetích stran. Stejně tak je neocenitelná možnost, kdy se můžete vždy obrátit na ochotnou podporu, která komunikuje ve vašem jazyce.
5) Férové jednání a rozumné náklady na provoz
Poslední, ale přesto velmi důležitý bod je stěžejní. Zahrnuje totiž férové jednání. Žádné složité právní kličky a zbytečné příplatky. Právě náklady na provoz e-shopu totiž mohou pří nesprávně zvoleném řešené neuměrně růst, aniž by vynaložené finance dostatečně reflektovaly doručené přínosy.
Článek je od našeho partnera – Upgates a autorem je Michal Benatzky.