Proč expandovat s e-shopem do Francie
- Blog
Francie není jen zemí Eiffelovky, Tour de France a Versailles. Kvete zde taky obchod. Po Velké Británii a Německu je to nějvětší e-commerce trh v Evropě. Internet používá 95 % populace a 8 z 10 Francouzů přes něj nakupuje. Objednávají úplně všichni. Muži, ženy, lidé s nízkými i vysokými příjmy a starší generace dokonce předbíhá v online nákupech mladé lidi mezi 18 až 24 lety. Mohlo by se ve Francii dařit i vašemu byznysu?
Mohlo. Francie je velmi bohatý stát s rozvinutou infrastrukturou, navíc sousedí s Německem, Británií, Španělskem, Itálií a malými ale vyspělými Monakem a Andorrou. Díky tomu je příležitostí pro české a slovenské e-shopy v zemi galského kohouta dostatek. Musíte se ale dobře přizpůsobit specifikům tamního trhu, sedmému největšímu na světě. A to by bylo, abyste tam nenašli skulinku přesně pro vaše podnikání.
Čím přimějete Francouze, aby u vás nakoupili
- Nabídnete jim vysokou kvalitu,
- nabídnete jim produkty s ekologickou hodnotou,
- umožníte jim rychlou a jednoduchou platbu (kartou, přes PayPal nebo ApplePay),
- nabídnete jim výhodou cenu (80 % zákazníků před nákupem porovnává cenu),
- získáte si je e-shopem, který je bude přitahovat a motivovat je k nákupu,
- ukážete jim recenze od zákazníků, kteří u vás již nakoupili.
Francouzi nemají rádi cizí jazyky (a tedy jim ani nerozumí, nechtějí se je učit), proto je důležité mít ve francouzštině zákaznickou podporu i kompletně celý web. Pokud byste e-shop překládali z cizího jazyka, doporučujeme nechat jej lokalizovat od rodilého mluvčího.
Co Francouzi nakupují online
Téměř všechno. Objednávají zboží napříč všemi produktovými kategoriemi. Některé preference se liší regionálně – například nakupují víc produkty pro děti, elektroniku nebo módu.
Francouzům navíc nevadí nakupovat ze zahraničí. Neočekávají doručení hned druhý den. Díky tomu můžete oslovit i Francouze žijící třeba ve Švýcarsku či v Belgii.
...podobně jako je u nás Black Friday, jsou ve Francii populární French Days? Obvykle se konají dvakrát během roku, jednou jsou na jaře a podruhé většinou na začátku školního roku.
Jak začít prodávat na francouzském trhu
Můžete si vytvořit vlastní e-shop. Pokud máte internový obchod například na Upgates, jednoduše vytvoříte i francouzskou mutaci. Z dalších platforem můžeme doporučit třeba Shopify. S výběrem vám rádi poradíme.
Nebo můžete využít některou z existujících platforem. Například francouzskou mutaci Amazonu či lokální francouzský marketplace Cdiscount. Právě prezentací na těchto již existujících platformách se zviditelníte a získáte důvěru u francouzských zákazníků. Na marketplaces jich nakupuje polovina. Nevýhodou ale jsou vysoké provize. Platformy si účtují v průměru 15–20 %.
Vyplatí se taky ukázat na sociálních sítích. Francouzi nejčastěji využívají Facebook, mladá generace preferuje Instagram. Mezi další oblíbené sítě patří LinkedIn, Twitter nebo Pinterest.
Než se do Francie pustíte...
...doporučujeme vám zmapovat tamní trh, konkurenci a připravit si strategii expanze.
Pokud už víte, že chcete expandovat do Francie, poptejte analýzu tamního trhu a konkurence, podle které vám můžeme vypravovat expanzní strategii.
Pokud si nejste jistí, jestli je pro vás Francie správnou volbou, nechte si vypracovat expanzní semafor, který vám řekne, jestli Francie patří mezi země, ve kterých je velký potenciál toho, že se vám bude dařit.
Zdroje: Statista.com, Geopost, Upgates