Proč chtít analýzu zahraničního trhu před vstupem na něj?
- Blog
Co se v analýze dozvím
Zaměřujeme se na:
- Přehled daného trhu.
- Hledané fráze (tzv. analýza klíčových slov), tedy jak lidé na konkrétním trhu hledají produkty, se kterými do zahraničí míříte.
- Velikost a vyspělost konkurence.
- Sociální sítě – které jsou vhodné pro můj typ podnikání.
- Typického zákazníka (personu) – pro e-shop i pro velkou strojírenskou firmu.
- Příležitosti v online i offline marketingu – od PPC reklamy po veletrhy a možnosti členství v hospodářských komorách a klastrech.
- Praktické záležitosti – daně, založení firmy v zahraničí nebo základní právní aspekty podnikání v dané zemi.
- Lokalizaci – např. oblíbené platební metody v dané zemi (v případě e-shopu)
- Souhrn příležitostí a rizik při vstupu na trh (analýza SWOT).
Spojením rozboru podnikatelského prostředí dané země s vaším konkrétním typem podnikání vám připravíme ucelenou analýzu na míru, která vám pomůže promyslet strategii expanze.
Má smysl dělat analýzu i pro strojírenské a výrobní firmy?
Určitě ano. Setkáváme se v praxi často s tím, že si výrobní firmy chtějí vytipovaný zahraniční trh „oťukat“ nebo na něm hledají distributory. I zde umíme pomoci. Máme přístup do zahraničních databází, v nichž jsme schopni najít potenciální distributory a zprostředkovat i první kontakt s vybranými společnostmi.
Strategie a důvěryhodnost
Na analýzu obvykle navazuje konkrétní strategie vstupu na zahraniční trh doplněná o časový plán, jak expanzi prakticky provést. U firem, které hledají distributora řešíme ve většině případů tzv. microsite – základní lokalizovanou webovou prezentaci pro zahraniční trh na doméně daného státu. Dlouhodobě úspěšné firmy postupně budují svoji značku a na konkrétních trzích obsahově rozvíjí své jazykové mutace. A jelikož důvěryhodnost patří k pilířům úspěšného vstupu do zahraničí, klademe na ni důraz.
První ochutnávka zdarma
Jelikož i my neradi kupujeme zajíce v pytli, nabízíme našim zákazníkům zdarma službu Check-In. Jde o ochutnávku z naší analýzy pro jednu konkrétní zemi. Pokud uvažujete o expanzi do zahraničí, napište nám.