Za necelý rok jsme rozjeli e-shop Busy-Kids ve 4 zemích. Akce Bright Friday zvedla tržby o 728 %

  • Blog
  • Případové studie
Sdílet:

Od března 2022 si tak trošku hrajeme. Dlouholetý klient – výrobce Montessori hraček – nám dal za úkol rozjet nové e-shopy ve Francii a ve Velké Británii. Začali jsme vylepšením obsahu, vyhráli si s jeho lokalizací, spustili placené kampaně a připravili listopadovou Bright Friday akci. Necelý rok po tom, co jsme si Activitytoy.co.uk a Busy-kids.fr vzali pod svá křídla, oba e-shopy frčí. Díky tomu k nim přibyl ještě německý a částečně spolupracujeme na polském. E-shop na 4 mutacích prodal už 2 398 hraček s průměrnou hodnotou objednávky 161 Euro.  

případová studie_exportpilots_busykids

Na startovní čáře aneb Lokalizace na prvním místě

Začínali jsme s britským a francouzským e-shopem, který měl přeložené základní texty a nasazené hlavní produkty – Montessori domečky, kostky a houpačky.

Ze všeho nejdřív jsme se zaměřili na lokalizaci (přečtěte si, proč je lokalizace důležitá). Spolu s kolegyní, bilingvní rodilou mluvčí, jsme upravili texty v detailech produktů a přidali fotky. Díky tomu jsme získali kvalitní produktové stránky, na které jsme mohli začít vést uživatele z placených propagací přes Google Ads a Facebook Ads. Na tvorbě reklamních kreativ a jejich komunikačního tónu spolupracoval brand tým s grafikem. O nastavení reklamy se stará PPC tým.  

ppc kampaně v zahraniční

Víte, že bujak není huśtawka?
Když jsme klientovi pomáhali s polskou verzí e-shopu, po základních překladech měl houpačku nazvanou jako hustawku. Díky odborné lokalizaci jsme zjistili, že huśtawka je houpačka na pověšení. Typ houpačky, kterou prodávají BusyKids, se správně nazývá bujak.
Ihned jsme tedy názvy produktů uvedli na pravou míru, aby rodiče pro svoje děti našli přesně to, co potřebují. 

houpačka busy kids

Protože Montessori hračky jsou produkty, které je potřeba zákazníkovi odprezentovat především vizuálně, v další fázi (zhruba v květnu) jsme zapracovali na videích. Začali jsme jimi plnit YouTube kanál a přes iframe jsme je nasadili do detailů produktů.

Kromě toho jsme uživatelskou přívětivost vylepšili ještě tím, že jsme na e-shopy nasadili doplněk, přes který mohou zákazníci přidávat hodnocení a recenze.

recenze BusyKids e-shop ve francii

Dalším důležitým prvkem je spojení s odborníkem, protože BusyKids nejsou jen obyčejné hračky, ale jsou svým způsobem zdravotními pomůckami. Podporují jemnou i hrubou motoriku dětí. Domluvili jsme tedy spolupráci s brněnskou fyzioterapeutkou Markétou Muchovou, která bude postupně doporučovat rodičům cviky pro děti. Například cvičení s BusyKids houpačkou totiž pomáhá zpevnit střed těla. 

První vlaštovky úspěšné expanze 

Během léta už začaly z obou e-shopů přicházet pravidelné objednávky a stoupala organická i placená návštěvnost. Řečeno čísly, v září měl e-shop téměř 34 krát více objednávek než v březnu, kdy jsme projekt přebírali, a konverzní poměr se za tuto dobu zvýšil o téměř 44 %. Například francouzskou mutaci jsme přebírali s 5 objednávkami za měsíc. Po necelém půlroce naší práce jich za září přišlo 134. Celková hodnota měsíčních objednávek se zvedla o 25 000 Euro.
graf vývoje konverzí

Vývoj konverzí francouzského e-shopu

Mezitím jsme se činili i s další expanzí. Díky tomu, že se podařilo úspěšně rozjet britskou a francouzskou mutaci, si už s kvalitními dřevěnými Montessori hračkami hrají i děti v Německu. Německý e-shop jsme spustili během září za rekordních 14 dní. A hned první měsíc přišlo na tři desítky objednávek.
 

 

Zářivý pátek předpovídá zářivou budoucnost

vývoj počtu objednávek_e-shop busykids

Vývoj počtu objednávek francouzského e-shopu

Vrcholem roku 2022 (jak je vidět na grafu výše) byla slevová akce Bright Friday. Název vymyslel náš brand tým, protože BusyKids hračky jsou zkrátka bright, a dali celé úspěšné kampani napříč všemi jazykovými mutacemi e-shopu vizuální podobu.

Na německém e-shopu vyšvihla tato akce nárůst tržeb o 728 %, konverzní poměr se zvednul o 134 % (na 2,11 %) a průměrná cena objednávky se zvýšila o 46 %. Den před začátkem akce byla tržba v Německu 330 EUR a hned první den akce nakoupili zákazníci dohromady za 4 800 EUR.

Jak je vidět z grafu výše, i na francouzské mutaci rostl počet objednávek a vyvrcholil v listopadu. Přesně na černý pátek, 25. 11., přišlo 31 objednávek

Reklamní banner pro britský e-shop na akci Bright Friday

Protože nám Bright Friday napověděl, že se začíná dařit, rozjíždíme postupně i další marketingové kanály. Například e-mailing. Pracujeme na francouzské a německé mutaci. Cílit budeme na opakované nákupy zákazníků. Rodiče mohou třeba k velkému domečku pořídit houpačku, menší activity boardy na cesty nebo koupit stejnou hračku jako dárek pro neteře, synovce, kmotřenku či kmotřence. 

Vytvořili jsme tedy moderní hravé šablony newsletterů a sladili je do barev BusyKids hraček. Propojili jsme Shopify (platformu, na které běží BusyKids e-shop) s Ecomailem (e-mailingovým nástrojem), abychom mohli využívat automatizace a další e-mailingové vychytávky a rozjíždíme cílené kampaně na zákazníky podle jejich nákupního chování. Připravujeme třeba automatickou připomínku opuštěného košíku nebo narozeninovou automatizaci, která bude zákazníkům posílat přání (třeba i se slevou) v den jejich narozenin. A jak se bude našim rozesílkám dařit? O tom se rozepíšeme třeba příště.

Zaujali jsme vás? kontaktujte nás

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby Google.